Xiaomi
Sokszor nevezték a Xiaomi-t Kína Apple-jének, bár a két gyártót csak a prémium minőség köti össze, az árképzés szerencsére nem. Vagy talán a sikeresség okán hívják így? Sokkal valószínűbb, hiszen az egykor Hugo Barra nevével fémjelzett ázsiai manufaktúra eszméletlen növekedést vitt véghez az elmúlt években. A céget 2010-ben alapította Lei Jun, központját pedig Pekingbe helyezte. Ha a kérdés az, mit gyárt a Xiaomi, talán sokkal egyszerűbb lenne azt tudakolni, vajon mit nem? A vállalat okostelefonok, táblagépek, okosotthon eszközök, laptopok, okostévék, és más kütyük mellett cipőt, ruházati termékeket, sőt irodai írószereket is készít. A Xiaomi ma már olyan hatalmas játékosa a nemzetközi piacnak, hogy több mint féltucat másik vállalat tartozik az érdekkörébe, olyanok, mint a Huami, a Mijia, a Black Shark, és a Poco. Mi a siker titka? A profit minimalizálás, a cég például úgy gondolja nincs olyan jelenlegi technológia, ami indokolttá tenné a 700 dollárnál kövérebb árcédulákat az okostelefonokon. A termékek nem csupán olcsón kerülnek a boltok polcaira, de ráadásul minőségiek, a szűkös pénztárcájú, vagy csekélyebb igényű vásárlók sosem tévednek, ha Redmi mobilt választanak. A Mi szériás telefonok valódi felsőkategóriás bestiák, a MIX készülékek a kijelző körüli kereteknek üzentek hadat, a Mi Pad tabletek sikerrel vették fel a harcot az iPad Mini különböző kiadásaival szemben. A Poco minimális kompromisszumok mellett kínál szuperolcsón csúcskategóriás hardvert, a Black Shark pedig a játékos kedvű telefonfelhasználók szívét dobogtathatja meg. A Xiaomi 2018-tól Magyarországon hivatalosan is jelen van, márkaboltjuk Budapesten található a Lurdy házban.